شنبه 15 اردیبهشت 1403

Image result for ‫هاشم اسماعیلی کارآفرینی جوانان در چمخاله لنگرود‬‎

هاشم اسماعیلی :

چهل سال اقتدار،چهل سال افتخار،با افتخار به گذشته و امید به آینده 

 

هاشم اسماعیلی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان :

توصیف انقلاب در چله انقلاب ؛ چهل سال اقتدار،

چهل سال افتخار ، با افتخار به گذشته و امید به آینده 

 

 

سرویس اجتماعی موج برنا جوانان یکی از قشرها و طیفهای اجتماعی هستند ، قشری که دانش آموز ، دانشجو ، محقق ، ورزشکار را در خود جای می دهد . هرجقدر که ظرفیتها و تواناییهای این قشر بیشتر و بیشتر باشد به همان میزان هم باید در رفع نیازها و تامین ساز و کارها ی آنها تلاش کرد . انتخاب مدیران و مسئولین در ارتباط با قشر هم به همان میزان مهم و حساس است . مدیرانی که بتوانند شور جوانی را درک کنند ، همراهی کنند و در حد توان در جهت رفع ملزومات رشد این قشر تلاش نمایند . هاشم اسماعیلی از جمله مدیرانی که توانسته در جهت همسویی با نسل جوان گامهای موثری بردارد و در بسیاری از موارد در در تحقق و شکل گیری تفکرات قشر جوان موثر باشد .

این روزها و در چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نمایشگاهی با عنوان " چهل سال مهربانی " با همت مجمع خیرین سلامت استان گیلان در حال برگزاری است . در همین راستا2 غرفه از چهل غرفه مربوط به حوزه جوانان می شود و همانطور که انتظار می رفت " هاشم اسماعیلی ، معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان برای بازدید از نمایشگاه و دو مجموعه تحت پوشش خود به نمایشگاه آمد تا همچنان حامی قشر جوان باشد . حضور ایشان موجب گفت و گویی شد که با هم خواهید خواند  :

هاشم اسماعیلی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به حضور دو سازمان مردم نهاد پویندگان شهر اندیشه و سبز آفرینان جوان در نمایشگاه چهل سال مهربانی و خاطره اشاره کرد و افزود : این نمایشگاه با حضور موسسات خیریه برگزار شده و با توجه به تعاملاتی که این دوستان داشتند توانستند در این نمایشگاه هم حضور یابند ، این تلاش در راستای تلاش هایی است که با ظرفیت جوانی در حال انجام هستند و در همین حوزه یعنی جوانان کارهای بزرگی انجام داده اند .

هاشم اسماعیلی به اهمیت این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : با توجه به عنوانی که دارد می تواند معرفی خوبی برای موسسات مردم نهاد ، خیریه و نوع فعالیت آنهاست و در این ارائه خدمات بعضا می تواند بستر راهکارها باشد و مشاورهای معنوی دریافت کنند و می تواند بذر انسان دوستی را با توجه به نیاز امروز جامعه  گسترش بدهند .

استان گیلان از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه ملی کارآفرینان جوان معرفی شد

معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به انتخاب گیلان به عنوان دبیرخانه ملی کارآفرینان جوان اشاره کرد و افزود : از اردیبهشت ماه امسال استان گیلان از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه ملی کارآفرینی جوانان انتخاب شد ، از همین رو دوره های مختلفی برای سازمانهای مردم نهاد برگزار کرده ایم و عملا با برگزاری این دوره ها دبیرخانه آغاز به کار کرد . دوره های برگزار شده در خصوص کارآفرینی بوده است .

گیلان میزان سازمانهای مردم نهاد برای تاسیس شبکه های کارآفرینی در سراسر کشور

Image result for ‫هاشم اسماعیلی کارآفرینی جوانان در چمخاله لنگرود‬‎

هاشم اسماعیلی به میزبانی گیلان از سازمانهای مردم نهاد در

چمخاله لنگرود اشاره کرد و افزود : هشتم ، نهم و دهم یهمن

میزبان موسسات مردم نهاد کشور بودیم تا مقذمات تاسیس شبکه

کارآفرینی سراسر کشور فراهم شود .

هدف از برگزاری این جشنواره در چمخاله لنگرود نگاه دو

بعدی به این مقوله بوده است ، مهمترین هدف ما تاسیس

شبکه کارآفرینی بوده و در نگاه دوم بحث گردشگری و

موقعیتهای گردشگری بوده است ومعتقدیم میهمانان در این جشنواره دوباره به این دیار بکر سفر خواهند کرد .

 

گیلان میزبان حوزه کار آفرینی در رباتیک

معاون جوانان  اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان به میزبانی جشنواره رباتیک در گیلان اشاره کرد و گفت :

هشتم و نهم اسفند ماه گیلان میزبان جشنواره رباتیک خواهد بود که این جشنواره هم در راستای کارآفرینی خواهد بود .

گیلان میزبان حوزه کار آفرینی در کسب و کار روستایی خواهد بود

هاشم اسماعیلی به جشنواره کسب و کار روستایی اشاره کرد و افزود : یکی از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران توجه به روستاها بوده و در همین راستا همزمان با جشنواره رباتیک یعنی هشتم و نهم اسفند " جشنواره کسب و کار روستایی " هم برگزار خواهد شد .

وی در خصوص برگزاری این جشنواره به میزبانی یکی از روستاها الگو در مقوله کسب و کار روستایی برگزار می شود و در همان ایام جشنواره دوره ای آموزشی برگزار می شود .

اختصاص وام از طریق صندوق کار آفرینی به موسسات مردم نهاد که در حوزه کارآفرینی طرح ویژه داشته باشند .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان به اختصاص وام به طرحهای ویژه در خصوص کارآفرینی حوزه جوانان اشاره کرد و گفت : مژده خوبی که برای موسسات مردم نهاد که در خصوص کارآفرینی طرحهایی دارند هم و جود دارد که با توجه به تفاهم نامه ای که با صندوق کارآفرینی داریم ، وام و تسهیلات با بهره کم  برای این موسسات قابل پرداخت خواهد بود .

چشم انداز سال 98 در حوزه جوانان استان گیلان

هاشم اسماعیلی چشم انداز سال 1398 در حوزه جوانان به شرح ذیل اعلام کرد :

1-تقویت شبکه های کار آفرینی : صحبت از شبکه مبین حضور و جمع جوانان خواهد بود که در این جمعها ایده های خوبی بیان خواهد شد

2-ایجاد شبکه بازار : در راستای تحقق شبکه کار آفرینی و توسعه آن که می توان شبکه بازار را راه اندازی کرد . شبکه ای که انشالله در وزارت خانه در کار پیگری و اجراست ، این شبکه مختص به تولیدات در حوزه جوانان است که ضمن معرفی نسبت به فروش آن اقدام شود .

3-توسعه کارگاههای پیش از ازدواج : در سال 1397 استان گیلان ، 280 کارگاه پیش از ازدواج برگزار می شود. در این کارگاهها برای آشنایی با مهارتهای زندگی تلاشهای خوبی انجام شده و امیدواریم در این موضوع توسعه انجام شود تا ضمن آموزشهایی که قبل از ازدواج انجام می شود ، در روزهای زندگی و پس از ازدواج کاربرد داشته باشد .

4-برنامه های طرح اوقات فراغت : در این بحث هم با استفاده از برنامه های ویژه در امور جوانان و هیئتهای ورزشی برنامه های مدونی را طراحی و اجرا نمایم .

Image result for ‫هاشم اسماعیلی کارگاههای ازدواج‬‎Image result for ‫هاشم اسماعیلی کارگاههای قبل از ازدواج‬‎

هاشم اسماعیلی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان ، چهلمین سال پیروزی انتقلاب شکوهمند اسلامی ایران را چنین توصیف کردند :

            چهل سال اقتدار، چهل سال افتخار ، با افتخار به گذشته و امید به آینده  




 

    

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna